x

KLÍČ K ÚSPĚCHU – CITLIVOST NA INZULÍN

richard
-

Pokud toužíte po trvalé spokojenosti se svoji postavou, neměla by vás citlivost na inzulín nechávat chladnými. V následujících řádcích si představíme o co jde, proč je důležitá a jak s ní můžeme pracovat.

Dá se říct, že podle soutěžních ambicí a neambicí můžeme dělit přeměny postavy na dva druhy. Buďto jako soutěžící usilujeme o konkrétní změnu postavy na jeden den a točíme se tak v kruhu nabírání a shazování ve zvýšené rychlosti, nebo usilujeme o dlouhodobý harmonický pokrok. A právě v druhém případě nás citlivost na inzulín nesmírně zajímá, protože kromě fyzického zdraví těla, psychické pohody a dalších faktorů tvoří jeden ze základních pilířů úspěchu.

A teď už k věci. Inzulín v těle plní funkci ukládacího hormonu. Je zodpovědný za převod glukózy do buněk a její přeměnu na energii a svalovou výplň. Aby to nebylo jednoduché, tak v těle existuje limit, kdy jsou svaly maximálně naplněné, inzulín přijatou energii nemůže nadále ukládat pro bezprostřední spotřebu a dochází tak k ukládání tuků.

S využitím inzulínu úzce souvisí inzulinová citlivost

Pokud ji máme vysokou, znamená to, že naše tělo na přijatou glukózu reaguje velmi rychle a hbitě jí použije jako palivo pro svaly, bez výrazného zvýšení hodnot inzulínu. Pokud jsme vůči inzulínu více rezistentní (obyčejně problém endomorfů), naše tělo reaguje daleko pomaleji, hodnoty inzulínu jsou jako na horské dráze, tělo je neumí tolik využít a nadbytek ukládá. Je to jeden z důvodů, proč spousta endomorfů snižuje hodnoty sacharidů a věnuje zvýšenou pozornost tukům, které jsou pro ně šetrnější. V opačném případě samozřejmě platí, že dlouhodobá konzumace nerozumného množství potravy, vede i u hubených jedinců k zhoršení citlivost na inzulín.

Pokud se v rezistenci na inzulín poznáváte, nevěšte hlavu 

I když jsme někteří “od přírody” více a někteří méně rezistentní, nejde o hodnotu se kterou by nešlo hýbat. Pokud se naučíte se sacharidy zacházet, snížíte přebytečné množství a začnete je přijímat pouze v době, kdy je potřebujete, vaše citlivost na inzulín se zlepší.

Je to velmi dobrá forma nedrastické diety, která vám po opětovném zařazení relativně většího množství sacharidů zajistí daleko lepší reakci těla. A teď už dost slov. Pokud vás to zaujalo, vyzkoušejte. Pokud ne, zvyšte sacharidy a demonstrujte na sobě, že celá citlivost na inzulín je přeceňované téma.

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE