x

FAKTA A MÝTY O POSILOVÁNÍ

rejza
-

Posilování je stejně, jako řada ostatních oblastí lidských činností spjato se spoustou mýtů a pověr, které nejsou založeny na pravdě. Popřípadě jde o fakta zkomolená, upravená a nesmyslná, z nichž si člověk zajímající se o posilování odnese jen to nejhorší. 

Abychom vás před těmito lživými fakty alespoň částečně chránili, přinášíme seznam těch nejabsurdnějších tvrzení.

NECVIČ OD MALA, PŘESTANEŠ RŮST

První mýtus se týká již samotného začátku posilování. Jako mladý nadšenec v pubertě budete chtít vypadat jako váš svalnatý vzor, bohužel si vyslechnete větu – cvičením pozastavíš svůj růst a budeš pořád malý.

Nepravda, která je prokázána mnohými světovými studiemi. Růstový hormon je dán každému z nás a je zcela jiný, proto máme každý jinou výšku. Rozhodnete-li se začít s posilováním v útlém věku, dbejte pouze na správnost jednotlivých cviků, aby se tělo s přirozeným vývojem formovalo tak, jak má.

NIKDY NEBER ŽÁDNÉ DOPLŇKY, JE TO NEZDRAVÉ

Další pohádka cílící na pravidelnou konzumaci doplňků stravy, jako jsou proteiny, sacharidy, aminokyseliny, kreatiny a podobné látky v sypké, kapalné či tuhé formě. Toto tvrzení je špatné.

Když si z těla při tréninku berete, musíte mu také dávat. Jen málokdo je schopen všechny potřebné a regenerační látky doplňovat klasickou stravou. Od toho tu jsou nejrůznější preparáty, jež se podílí na rychlejším a viditelnějším růstu svalové hmoty.

Jednou z věcí je aplikování bezpečných sportovních doplňků a tou druhou užívání zakázaných preparátů, které mohou poškodit vaše zdraví.

PŘI CVIČENÍ MUSÍŠ CÍTIT BOLEST, JINAK TI ŽÁDNÉ SVALY NEVYROSTOU

Takové tvrzení lze postřehnout mezi mnohými nadšenci v posilovně, jež zvedají činky do úmoru kostí. Tento model cvičení se však zakládá na určité polopravdě.

Pakliže posilujete a při posledních opakováních cítíte přirozenou a nenásilnou bolest svalů, máte záruku, že se správným způsobem podílíte na jejich pozvolném růstu. Jestliže ale pociťujete neúnosné stavy v podobě křečí, píchání a škubání, buďte si jisti, že jste si naložili moc a své svalstvo naopak zbytečně trápíte a devastujete.

POSILUJ A RYCHLE ZHUBNEŠ

Věta, jež si protiřečí již z principu. Při posilování jde povětšinou o nabírání svalové hmoty, která je mnohdy těžší než tuk, tudíž si zvykejte na stagnující ručičku na váze.

Chcete-li hubnout, vydejte se cestou aerobního pohybu, při němž budete spalovat tukové buňky. U posilování něco zhubnete a zformujete svoji postavu, velký úbytek nadváhy je však výsledek činností, jako je běh, plavání a jiné kondiční sporty.

CHCEŠ MÍ DOKONALÉ BŘICHO, CVIČ HO KAŽDÝ DEN

Téměř pravidelně se můžete setkat s jedinci, kteří vás budou nabádat do každodenního trýznění břišních partií. To je omyl, protože pomyslné buchtičky na břiše nevypracujete jenom cvičením.

Velkou roli sehrává především jídelníček, jehož správná volba vynikne v této části těla. Ať už je to z pohledu obsahu nebo množství při stravování. Mnohé by vám o tom mohl povyprávět profesionální kulturista Filip Grznár. Ten břicho necvičí, viz. jehov video níže.

                                                       

 
Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE