x

ŽVÝKAČKA PŘI TRÉNINKU?

rejza
-

Žvýkačky jsou všudypřítomným konzumním produktem, na nějž narážíme téměř v jakémkoliv supermarketu, ve stánku či restauračním zařízení. Žvýkání se stalo téměř nedílnou součástí našeho každodenního rituálu, a to nejenom během dne, ale také v posilovně.

Patříte mezi ty, jež neudělají bez žvýkačky ani ránu? Žvýkáte ráno, odpoledne, večer a dokonce i ve fitness centru, kde zápolíte s těžkými vahami? Pak si přečtěte několik následujících informací. Ty vám tento zlozvyk možná trochu znepříjemní.

UMĚLÁ SLADIDLA NEVHODNÁ PRO TĚLO

Na počátku všeho je určitě samotné složení jakékoliv žvýkačky. Nenápadná gumová hmota, v níž naleznete přemíru umělých sladidel. Právě tyto látky negativně působí na produkci inzulínu a kortizolu. Ten reguluje hladinu cukru v krvi.

Nesmyslný impuls pro žaludek, že přijde větší množství cukrů, které se v podstatě nikdy nedostaví. V důsledku toho nastává zpomalení procesu odbourávání tuků v nejrůznějších partiích těla.

Často dochází k aktivaci trávicího traktu a pomatení nervového systému, pro nějž je přirozené, že by měla dorazit strava.

SNÍŽENÍ KONCENTRACE A SVALOVÉ VYPĚTÍ

Mnohé světové studie dokonce prokázali, že namáhaný žvýkací sval může záporně ovlivňovat i další svaly v těle. U nich se následně projevuje určitý deficit, snížení fyzické výkonnosti a svalové napětí. I to jsou aspekty, jež negativně zasáhnou do vašeho cvičebního plánu.

Žvýkání při cvičení omezuje hlavně vaši koncentraci, což může vést k nechtěnému poranění.

Neomezujte svůj každodenní spánek

Nakonec je třeba zmínit, že pravidelné a neustálé žvýkání má špatný vliv i na spánek, který je při náročném tréninku velice důležitý. Žvýkání souvisí například se skřípajícími zuby, namáháním čelisti nebo slabým spánkem. Ten přichází v důsledku narušení nervového systému.

Jak asi správně tušíte, je žvýkání žvýkaček naprosto zbytečné, navíc, když se chcete koncentrovat na kvalitní a přínosný trénink.

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE