x

TIPY NA OŽIVENÍ VAŠEHO JÍDELNÍČKU!

richard
-

Trápí vás stále se opakující složení vaší stravy? Studené kuře s rýží z krabičky už vás omrzelo? Pokud chcete dát svému tělu nový impulz, přísun živin a využít nové zdroje potravin, jste tu správně. Dneska si přiblížíme několik opomíjených super-potravin, které se vám nemusí při fitness stravě hned vybavit, přesto však mají ve vašem jídelníčku místo.

1) Křepelčí vejce. Menší velikost, větší cena, skvělá účinnost. Zlepšují trávení, mají silné antibakteriální účinky, v porovnání s běžnými vejci obsahují několikanásobně více vitamínu A, B1, B2 a koncentrace železa, fosforu a draslíku.

2) Zvěřina. Opusťte občas kuřecí a krůtí maso a dopřejte tělu spoustu užitečných živin zvěřiny. Srnčí, jelení a zejména dančí. Zvěřina má skvělou chuť, velkou přidanou hodnotu v menší úpravě masa a po stereotypní stravě dá tělu nový impulz.

3) Granátové jablko. Král mezi ovocem. Obsahuje velké množství antioxidantů, má vysoký obsah vitamínů C a B6, snižuje krevní tlak a má pozitivní vliv na prevenci proti srdečním onemocněním. Doporučuji druhy z Íránu.

4) Grep. Údajně srovnatelné účinky při boji s bakteriemi jako mají antibiotika, ke kterým si postupem času tvoříme intolerance a působí stále méně. Potlačuje chuť na sladké, obnovuje střevní mikroflóru a snižuje cholesterol. Můžete ho jíst v celku, nebo vymačkat do a udělat si fresh. Pozor však na zakázanou kombinaci s některými druhy léčiv.

5) Chia semínka. Chcete opravdovou bombu? Zařaďte do jídelníčku chia semínka. Přidávejte je do ranních koktejlů a dáte tělu obrovskou porci antioxidantů, vitamínů a kvalitních bílkovin. Chia semínka jsou navíc bohatým zdrojem omega-3 i omega-6 mastných kyselin. Nejlepším zkušenost – Peru.

6) Zázvor, všelék. Pomáhá jako prevence i jako nástroj pro rychlé vyléčení. Zázvor má díky svým účinkům pozitivní vliv na potlačení pálení žáhy, plynatosti a nebo častého nadýmání. Jeho antibakteriální účinky jsou prokázané. Dejte si alespoň jednou týdně zázvorový čaj s medem a citrónem.

7) Kokosový olej. Mnohdy opomíjený zdroj zdravých tuků. Dvě čajové lžičky ráno k snídani, varianta do vašeho super-koktejlu, alternativa před tréninkem a další způsob přípravy masa. Doporučuji panenský bio od řetězce Marks and Spencer.

8) Avokádo. Pokud bádáte po zdrojích zdravých tuků, sáhněte po avokádu. Kromě žádaných tuků obsahuje hořčík, mangan, draslík a spoustu vitamínů. Užitečná varianta k snídani, případně pozdní večeři.

9) Oříšky. Už jsme toho o nich namluvili dost, skvělý zdroj zdravých tuků. Každopádně nepřehánět. Za sebe můžu doporučit především kešu natural, chuťově i nutričně si nemůžu vynachválit.

10) Olivy. Milované a nenáviděné. Pro naše křehké polovičky mají neocenitelné místo jako chutná a málo kalorická potraviny. Spoustu vitamínů a antioxidantů je vítané plus, navíc zabraňují činnosti volných radikálů v těle.

11) Quinoa. Pokud bojujete s nedostatkem hořčíků, bude pro vás trefou do černého. Kromě toho má vysoký obsah vlákniny a působí jako prevence proti srdečním chorobám a určitým druhům rakoviny.

12) Reishi. Další zázrak z Číny. Nazývají jí houbou nesmrtelnosti a používají tisíce let. Údajně obsahuje všechny esenciální aminokyseliny. Odstraňuje toxické látky z jater a pomáhá při poruchách článku. Na trhu naleznete i variantu “zdravého” kafe s obsahem této super-potraviny.

13) Goji. Vitamínová bomba s příznivým vlivem na funkci střev, ledvin a jater. Obsahuje obrovské množství antioxidantů a výrazně posiluje imunitu člověka. 25 ml šťávy ráno po probuzení výrazně povzbudí a ochrání váš organismus zejména ve studených měsících. 750 ml (měsíc) vychází zhruba na 390 Kč, doporučuji každému.

Ke každé potravině najdete na internetu spoustu informací a doporučení, nenechte váš jídelníček spát ve stereotypu a obohaťte ho o nové zdroje potravy.

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE