x

SKRYTÁ SÍLA – MINERÁLY A VITAMÍNY

richard
-
Základní suplementy typu protein, gainer, kreatin, glutamine a další máme probrané odshora dolů

Jsou všeobecně známé, je o nich spousta dostupných informací a skrz propagaci profesionálních kulturistů je o nich široké povědomí. Trochu v ústraní stojí nenápadnější skupina doplňků výživy.

Když poprvé vkročíte do obchodu se suplementy, většinou pokukujete po velkých krabicích a pixlách s práškovým obsahem. Nenápadně vyhlížejících krabiček a nádob vyskytujících se za prodejcem si všimne jen málokdo.

Vitamínům a minerálům se i přes jejich alarmující nedostatek v běžné stravě nevěnuje dostatečná pozornost, pojďme se tedy dnes podívat na ty nejdůležitější a udělat si menší rekapitulaci těch, které stojí za to zkusit.

Hořčík – Hořčík patří mezi nejvýznamnější deficitní minerály. V čem tkví jeho síla? Přirozeně zvyšuje hladinu testosteronu v krvi, snižuje únavu a vyčerpání, zlepšuje regeneraci, fungování metabolismu a syntézu bílkovin. Doporučujeme po fyzické aktivitě a před spaním. Sypká i tabletová varianta, ideálně magnesium citrate. 

Omega 3 – Důležité při podpoře spalování tuků. Ochránce těla proti nemocem. Všeobecně dobrý vliv na funkci orgánů a nervové soustavy. Doporučujeme k snídani a k hlavnímu jídlu.

Zinek – Stejně jako hořčík má zinek vliv na zvýšení přirozené tvorby testosteronu. Podporuje mozkovou činnost, působí protizánětlivě a pomáhá při kožních problémech. Při nedostatku zinku v těle dochází k zvýšení hladiny prolaktinu. Doporučujeme k snídani, před spaním a na zvážení po fyzické aktivitě. Pokud na sobě pozorujete zvýšené vyčerpání a slabost těla, nebojte se přidat. 

Komplex Vitamin B – Můžu doporučit především vitamín B6 a B12. B6 je zodpovědná za transformaci aminokyselin, nezbytná ke krvetvorbě a při trvale zvýšeném množství bílkovin při obnově a tvorbě svalových tkání. B12 podporuje zdravý nervový systém, syntézu bílkovin a pomáhá při chudokrevnosti. Doporučujeme oba, fungují spolu nejlépe. 

Vitamin D – Vitamín D obyčejně přijímáme ze sluníčka. Je zodpovědný za zdravou agresivitu, testosteron, vstřebávání vápníků, správnou funkci imunitního systému a zdravé kosti a zuby. S chladnějším podnebím stoupá potřeba doplnit vitamín D tabletovou formou. Doporučujeme k snídani a k hlavnímu jídlu. 

Existuje celá řada dalších zajímavých doplňků stravy, deficitních minerálů a vitamínů, jako jsou známější C, komplexní multivitamín, další z řady vitamínů B – kyselina listová, či méně známé chrom, vitamín k2 a další. O nich si povíme možná příště.

Každý z dnes jmenovaných minerálů a vitamínů můžeme jen doporučit, pozitivní účiny na sobě poznáte během pár týdnů. Samozřejmě, musíte tomu věřit. Ale čemu taky ne, pokud to má fungovat, že?

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE