x

SEX PŘED TRÉNINKEM/ZÁPASEM?

richard
-

Sex hýbe světem. O jeho nesporných blahodárných a zdraví prospěšných účincích netřeba pochybovat. Jelikož ale nejsme na portále vášnivých sběračů hub, tak stejně jako nám není jedno, kdy jíme a co jíme, není nám ukradená sebemenší věc pozitivně/negativně ovlivňující naše výkony.

Sex před tréninkem/zápasem?

Rozhodně nedoporučeno. V nejrůznějších publikacích se můžete dočíst o půstu, který drží sportovci před plánovaným sportovním výkonem. Může se jednat o hodiny, desítky hodin, až dny a týdny. Kumulují v sobě testosteron, aby si udrželi zdravou agresivitu a hodně energie pro den D. V jedné čínské studii jsme si dokonce mohli přečíst, že po sedmi dnech půstu vzrůstá hodnota testosteronu o 150 procent. Nabízí se ovšem otázky. Nezvykne si po 2-3x využití této “kůry” tělo a netlumí výsledky? Není to spíš dáno přesvědčením v hlavě, že se cítíme po půstu nabitější? Ale zpátky k bodu, proč určitě ne v blízké době (?2-3 hodiny) před výkonem. Při ejakulaci dochází k uvolňování hormonu prolaktinu do krve. Jelikož se na procesu podílí i zinek, klesne nám v těle i jeho hodnota. Zinek má vliv na hladinu testosteronu v krvi. I když se může dlouhodobě zvyšovat (udržovat), bezprostředně nám klesne, uvolní se nám svaly a při tréninku nám chybí agresivita a síla, cítíme se malátní a chybí nám nabuzenost. Trénink pak většinou nestojí za mnoho. Mnoho teorií hovoří o tom, že sex bez vyvrcholení naopak nabuzení před výkonem posiluje.

Sex po tréninku?

Pokud máte opravdu tvrdé tréninky a bojíte se přetrénování, údajně je po tréninku (nikoliv bezprostředně, když kráčíte napumpovaný do šatny a narazíte na otevřené dveře dámské šatny) velmi dobrý a slouží jako prevence proti přetrénování. Mimoto má velmi dobrý vliv na imunitu a posiluje schopnost těla správně regenerovat. Takže, proč ne? Vyhnete se nepříjemné aerobní aktivitě na páse.

Dá se tedy říct, že daleko lepší kvůli hormonům je sex po tréninku, ať už hodinku, dvě, nebo pět. Pokud chcete znovu “nakopnout testosteron” (nebavíme se o 50-100 procentech, ale o 5-10) určitě užívejte zinek, horčík. O tribulusu a dalších suplementech se názory různí, polovině funguje, polovina v něm vidí jen placebo pro zvýšení libida na úkor požadované funkce.

Celé je to vlastně hra s hladinou mužského hormonu testosteronu, který je kromě nejdůležitějšího činitele (HLAVY!) často zodpovědný za náš momentální stav, jak se cítíme, jak odevzdáme maximum na tréninku a další. Neděste se, pokud na to skočíte před tréninkem a nebudete si s tím lámat hlavu, nic se nestane. Pokud nejste v přípravě na důležitý zápas, nebo se nechystáte zrovna zítra na souboj o vysněnou holku s vaším sokem, tak si nedělejte starosti. My vám jen poskytujeme informace a je na vás, jak s nimi (nebo koho) naložíte.

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE