x

ROZCVIČKA PŘED TRÉNINKEM – CO? JAK? PROČ?

richard
-

Dnes Vám něco málo řeknu o rozcvičování se před tréninkem. Z vlastní zkušenosti vím, že by se tento před tréninkový “rituál” neměl opomíjet kvůli zahřátí těla na “provozní” teplotu, s tím spojené připravení svalů na to, že budou “něco” dělat a kvůli tomu nejhlavnějšímu a to prevenci před zraněním (utržení/natržení/natažení svalu/šlachy, vykloubení,…).

Projdeme si to jako v učebnici bod po bodu.

1. WARM UP (zahřátí) cca 5-10 minut – spousta lidí se “zahřívá” chůzí na pásu nebo jízdou na kole (ani já nebyl vyjímka), poté jdou cvičit vršek těla… Vidíte tu logiku? Já NE. Před tréninkem nohou budiž, ale dle mého názoru i před takovým výkonem je třeba prokrvit a zahřát celé tělo, jelikož nikdy neizolujeme jen nohy, ale zapojujeme i vršek těla (víc než byste řekli). Na zahřátí celého těla doporučuji orbitrek, běh (kde zapojujete i ruce, trup…), různé poskoky s pohyby i ve vrchní polovině těla (skákání přes švihadlo, jumping jacks, stříhání rukama, angličáky…)

2. MOBILIZACE KLOUBŮ cca 5 minut – prokroužení hlavy, ramen, loktů, zápěstí, trupu, pánve, kyčlí, kolen, kotníků. Prokroužením a zahřátím kloubu se vyplavuje synoviální tekutina, která klouby promazává a zmenšuje tak riziko poranění kloubu.

3. CORE (svaly hlubokého stabilizačního systému) 5-10 minut Někdo jej zařazuje, někdo ne, měli by to, ale zařazovat lidé se špatným držením těla, po úrazu. Blíže se tématu CORE budu věnovat v samostatném článku.

4.DYNAMICKÁ ROZCVIČKA cca 5-10 minut – kopírování pohybů, které budeme vykonávat v samotném tréninku, připravujeme tak tělo na pohyb vykonávaný při daných cvicích.

Následuje konečně samotné TRÉNINK.

Vím, je to zdlouhavé a nikomu se tohle všechno nechce dělat, ale jako prevence předejítí zranění svalů, kloubů nebo šlach se vyplatí obětovat takové přípravě na trénink pár minut času, nemyslíte? Navíc, takový pravidelný strečink a protahování pomáhá regenerovat svaly a šlachy a zkracuje tak dobu mezi tréninky.

Napište nám do komentářů jak vypadá Vaše rozcvička. 

Autor: Filip Šoška Instruktor fitness 

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE