x

OPOMÍJENÉ PARTIE A SVALY

richard
-

Nohy jsou důležité, záda dělají chlapa a na pláž potřebujeme hlavně široký hrudník a napumpované ruce. To vše už víme. Dnes se v krátkosti podíváme na několik partií, které nestojí na pomyslném piedestalu, přesto si však zaslouží pozornost a místo v tréninku.

Lýtka – U lýtek se traduje, že je to jedna z nejvíce “geneticky daných” partií, kterou buďto máte a nebo prostě nemáte a mít nebudete. Proč jim přisuzovat patřičnou důležitost? I když se vám to na první pohledu nemusí zdát, jsou zkrátka hned na ráně. I široká stehna vám kraťasy dokážou opticky zmenšit, ale mohutných lýtek si všichni všimnou hned.

Trapézy – Jen málo věcí vypadá méně přirozeně, než krk posazený na hlavě bez jakékoliv “pozadí”. Zejména v tričku jsou statné trapézové svaly lehce k rozpoznání a působíte s nimi daleko komplexnějším dojmem. Není potřeba to s nimi přehánět. 1-2 cviky, 2-3 série a ono to půjde.

Přední a zadní delty – Často se můžete setkat s lidmi, kteří mají opticky mohutná ramena, ale když je vidíte bez trička, něco tomu chybí. Není tam správný tvar ani šířka. Ramena vypadají dobře v určitých úhlech, ale zezadu nemají žádný tvar a zepředu bývají useknutá. Nesouměrný rozvoj zároveň tvoří disbalance, které se těžko odstraňují.

Předloktí – Mohutné ruce nejsou jen o bicepsu a tricepsu. Velké předloktí zvětšuje pozitivní dojem z celkového tvaru paží. Neignorujte ho s tím, že prostě nějak poroste samo. Pokud vám přijde poměrově menší ke zbytku ruky, zařaďte opět jako v případě trapézových svalů 1-2 cviky.

Břicho – A na závěr jsme si nechali nejkontroverznější partii. Existují v podstatě dva proudy. Jedni, kteří cvičí břicho každý trénink. Buďto kvůli soutěžním dispozicím a honbě za ženskými vlhkými komentáři. A druzí, kteří to naprosto odmítají a tvrdí, že je to hloupost a břicho se zapojuje u základních cviků. Pravda je někde uprostřed. Přesto je důležité zdůraznit, že břicho rozhodně má svoje místo v tréninku. Nejde o dokonalý sixpack, ale o pevný střed těla, který nám pomáhá vyvarovat se zraněním, zvedat těžší váhy a držet stabilitu těla.

Jakou partii cvičíte nejradši a jakou úmyslně ignorujete?

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE