x

NOHY JSOU ZÁKLAD !!!

richard
-

Mám rád svoje úzké džíny a chci se do nich vejít. Fakt se mi nelíbí velké nohy, není to hezké. Natloukl jsem si koleno. Nemůžu dělat dřepy, mám už roky problémy s koleny. Holkám se to přece nelíbí. Kdo z vás už tohle někdy slyšel?

Cvičení nohou by mělo být základem vaší cvičební činnosti, nikoliv vynecháváno, či bráno jako nutné zlo. Dneska si uvedeme pár důvodů proč.

Začneme trošku netradičně. Nebuďte buzny. Kdo nedřepuje je buzna.

Na co vám je kasat se napumpovaným bicepsem, když vám pohled na dolní polovinu vašeho těla neumožní se sprchovat ve fitku. Chlap bez nohou není chlap. Jasně, bude to bolet, ale proto to děláme. Máme tu bolest rádi.

Hormonální odezva na těžký trénink nohou je k nezaplacení.

Při dřepu zapojíte přes 200 svalů a vyplavujete spoustu růstového hormonu. Těžké cviky prováděné s velkým úsilím mají skvělý vliv na spalování tuku. Budete se cítit plní energie a do každé série vložíte maximum.

Trénink nohou se naučíte milovat. Každý si k němu musí najít cestu, ale jak jednou začne a pozná tu tvrdou dřinu, málokdy to nezačne mít rád. Budete ho mít stejně rádi jako váš milovaný chest day a cvičení bicepsu před zrcadlem. Dřepy se stanou alfou a omegou vašich tréninků.

Nedřepovat a necvičit nohy po operaci kolen je hloupost.

Není to tak dávno, co jsem byl na operaci s přetrženým vazem i meniskem v koleni. Prvních pár měsíců po operaci jsem nohy necvičil a občas mě kolena zlobily. Vzal jsem rozum do hrsti, zařadil těžké dřepy (mluvím o dvojnásobku tělesné váhy a více) a kolena drží lépe než kdy jindy (ťuk ťuk). Pokud je provádíte správně, pomůžou vám posílit oslabené svalstvo kolem kolen a zajistí vám lepší stabilitu.

Nohy jsou základ. Chcete lepší formu?

Cvičte nohy a sledujte odezvu celého těla? Chcete lépe svalovat tuk? Zařaďte těžké dřepy a dejte tělu impulz na spalování. Cvičení nohou ovlivní formu a tvar celého těla, vynecháváním jste paradoxně jen proti sobě.

Když cvičit nohy, tak těžký trénink. Pokud pro vás ZÁKLAD tréninku představují stroje s maximálním důrazem na předkopy a zákopy, tak s tím skončete, nebude vás to bavit. Zařaďte různé varianty dřepů, od klasických po čelní, těžký legpress, případně sumo mrtvý tah a sestavte si svůj trénink založený na těžké dřině doplněné o doplňkové cviky.

Jestli vaše fitko nemá pořádnou klec na dřepy a vrcholovým centrem po cvičení nohou je od nepoužívaní zaprášený stroj na dřepy, tak změňte fitko. Dřív byl trend těžkých dřepů základem, teď spousta z nás hledá lehčí varianty a hlavně se nechce moc nadřít. Pokud na vás při hlasitějším povzbuzování sama sebe a vracení činky na stojan s patřičnou razancí koukají divně, zřejmě jste opravdu na špatném místě.

Paradoxem je, že stejně jako se muži bojí tréninku nohou, tak stejný problém mají ženy s tréninkem vršku těla. Jsou díky nejrůznějším mýtům přesvědčeny, že cviky na vršek z nich do rána udělají nechutná monstra s mužským hlasem pojídající nápadníky jednoho za druhým. Ani tohle není pravda, ale o tom snad někdy příště.

Pamatujte, NOHY JSOU ZÁKLAD!!!

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE