x

NEKOUKEJTE NA VÁHU, ALE DO ZRCADLA!

richard
-

Zařazením se mezi fitness nadšence se z nás všech stávají svým způsobem osoby ženského pohlaví. Najednou máme sklony neustále kontrolovat svoji tělesnou váhu, vážit si každého přidaného nebo ubraného deka v závislosti na našem cíli, prohlížet se u každého zrcadla ve snaze vidět svalové přírůstky a rádi poslouchat komplimenty na naši postavu. Zároveň to pro nás často znamená radikální změnu šatní skříně, trička nám jsou malá v ramenou, po objevení dřepovacího stojanu už nemůžeme nosit slim-fit jeany a s návštěvami Zary to je čím dál tím složitější.

Vraťme se ale k váze.

Tělesná váha je alfa a omega kulturistiky s ohledem na zařazením do kategorií a porovnávání sama sebe skrz časový úsek. Pokud se však nechystáme na žádnou soutěž, je nutné si uvědomit pár základních věcí.

To že vážíte stejně, neznamená že vypadáte stejně.

Začínáte dodržovat stravu, správně cvičíte a regenerujte, přesto se váha nepohne. Je to špatně? Ani zdaleka to není pravidlem. Zbavujete se tuků, ale budujete svalovou hmotu. Je vaším cílem shodit veškerou hmotu a být zesláblý a nezpevněný? Vsadím se, že ne. Každý chce mít pevnou postavu a sílit. Nevěnujte přehnanou pozornost číslům na váze.

Podívejte se na přiložený obrázek znázorňující 1 kilogram tuku a 1 kilogram svalů.

Pořád je pro vás primární mít na váze o 10 kilogramů více, zvýšené procento tělesného tuku, tělo plné vody a problémy se zažíváním? Buďte trpěliví. Tělo neoklamete. Pokud si myslíte, že budete naturálně nepřetržitě stoupat kilo za kilem, už teď vás vyvedu z omylu. Přijmete velkou spoustu zbytečných živin, které se vám budou ukládat do problémových partií a zatěžovat vaše trávicí orgány. Kila se nedají “dojíst”, pokud nechcete skončit obézní.

Krátkodobě můžete zvýšit hmotnost a tělesný objem zvýšeným příjmem sacharidů, ale rozhodně to nedoporučuji. Je to dlouhodobě neudržitelný, nabalíte na sebe zbytečně vody a není to stabilní zdroj.

Sledujte změny na vašem těle v zrcadle a nebuďte upjatí směrem k tělesné váze. Pokud chcete vidět progress, využijte možnosti přeměřování procent tělesného tuku a dalších hodnot. Tohle vám ukáže pokrok. Pokud se budete honit za každým kilogramem a po každém ztraceném láteřit nad nespravedlností dnešního světa, nevyvarujete se zvýšené tvorbě kortizolu a budete sami proti sobě.

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE