x

NEJLEPŠÍ A NEJHORŠÍ SUPLEMENTY

richard
-

Co mám dávat po cvičení? Jaký pre-workout funguje nejlépe? Beru s,t, x,y,z, stačí to? Nepřipomíná vám to něco?Čím dál více se ve zprávách a nejrůznějších skupinách setkáváme se záplavou dotazů na téma vhodných suplementů. V podaní určitých jedinců to dokonce vypadá, že cvičení je hlavně o suplementech.

Pojďme se tedy pobavit o nejlepších a nejhorších suplementech.

Začneme tím, že žádné nejlepší a nejhorší suplementy neexistují. Lidé v začátcích neustále hledají nějakou ideální perfektní nejlepší zrychlenou cestu, ta ale neexistuje. A stejně tak neexistují doplňky vhodné pro každého.

Dá se se stoprocentní jistotou obecně konstatovat, co je nejlepší po tréninku? Nedá. Pokud neřekneš cíle, cestu, návyky těla a přirozenou reakci, nedá se říct, ber protein a hotovo. Pro někoho to bude protein, pro někoho kombinaci rychlých a pomalých cukrů, závisí na spoustě proměnných.

Co BCAA, Glutamine, Kreatin, Arginin? Nehledě na to, že nejznámější suplementy byly a neustále jsou podrobovány velké spoustě studií, pořád jsme všichni naprosto individuální jedinci. Nemůžeme říct, že kreatin je obecně dobrý a BCAA obecně špatné. Záleží na spoustě věcí. Z praxe moc dobře vím, že někdo na BCAA nedá dopustit a naopak jsou lidé, kteří na nich dosahují horších výsledků (osobní pocit, výkony).

Jak se tedy zorientovat? Musíte zkrátka zkoušet. Nedostanete perfektní návod. Samozřejmě, pokud budete pod vedením zkušeného schopného trenéra, který ví jaké otázky položit, tak se možnost pokus-omyl výrazně snižuje. Přesto sami víte, že svoje tělo znáte nejlépe jen VY. Vy víte, že vám tohle nedělá dobře na žaludek. Vy cítíte, že po použití xyz odjedete lepší trénink. Nikdo jiný.

Pokud utrácíte měsíčně tisíce za suplementy a pořád si nejste jisti jejich přidanou hodnotu, doporučuji si podrobně vést “evidenci/statistiku/zaznamenávat hodnoty” or whatever, abyste mohli skutečně bilancovat, co ANO a co NE. Pokud máte stravovací a tréninkové návyky zhruba stejné a při měsíčním užívání xyz vidíte znatelný nárůst v oblasti, kterou onen doplněk měl zajistit, zřejmě vám funguje.

Je to i hodně o tom, čemu vlastně věříte. Pokud jste přesvědčeni, že vám pre-workout pomáhá k lepším výsledkům, skutečně bude. Přesvědčíte mozek. Mozek přesvědčí tělo. Výkony budou lepší. Do jaké míry, to závisí na vás. Limity, které si nepostavíme ve vlastní hlavě, nemáme. A tím se dostáváme k nejlepšímu suplementu vůbec. Máte ho od narození a ovlivňuje vaši formu, výkony a osobní štěstí daleko, více než všechny suplementy světa. Je to hlava. Naučte se jí používat a budete koukat, jak jdete nahoru.

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE