x

KULTURISTICKÉ MÝTY – I. LOKÁLNÍ HUBNUTÍ

richard
-

Čeká nás další série článků. Budeme zde nahlížet na nejvíce rozšířené mýty a polopravdy, které nám fitness průmysl a povědomí nabízí. Často se jedná o nepřesné interpretace informací, které na sebe nabalují další a další, čímž spouští kolotoč hloupostí. Někteří lidé je pak považují téměř za dogmata a nikdo jim je není schopný vymluvit. 

Jako první nás čeká mýtus o lokálním hubnutím

Přiznejte se. Kolik z vás už slyšelo od kamarádky z práce, že začíná cvičit? Nebo ještě lépe, začíná hubnout. A jak se k tomu dostala? Úplný zázrak. V novém vydání ženského posvátného časopisu Žena a život našla perfektní návod na dokonalý pevný zadeček. A dokonce ani nemusí chodit do posilovny a hlídat si jídelníček. Přečetla si totiž, že hubnutí jako tělesný proces funguje lokálně a strava je podružná. Cvičíte sklapovačky – budujete mohutný sixpack. Děláte výpady z kuchyně do předsíně – zbavujete se přebytečného tuku na hýždích. To je fajn. 

Lokální hubnutí nefunguje. Ať už pomocí cvičení na BOSU, na boso, trx, nebo v posilovně na strojích. Podle provedených studií byl rozdíl úbytku tuku v procvičované části těla v porovnání s celým tělem naprosto zanedbatelný a pro samotný účel tím pádem k ničemu. Tuk odchází hromadně. A nejde jen o ženy. Stejně vtipné je snažení obtloustlých vodou obalených mameluků, kteří ROZHODNĚ chtějí vypracované břicho (což je důvodu, proč po půl hodinovém cvičení bicepsu přechází na žíněnky), ale ROZHODNĚ nechtějí sahat na svoje kremrole a coca-colu light.

A teď už jsme konečně u jádra problému, alfy a omegy spalování tuku. U samotné stravy.

Ať už chcete srazit přebytečný tuk z vnitřní strany stehen, břicha, spodních zad, nebo paží, vždycky bude v první řadě nutné uzpůsobit stravu. A ani v tomto případě logicky nejde hubnout lokálně, ale celkově. Důkazem budiž všechny slečny, které po intenzivním cvičení a rozumném jídelníčku ztratí část svého poprsí a stěžují si, jak je to možné. 

Celé je to jedna velká hra se sacharidy a cukry. Ale to už určitě víte. Příště se podíváme na téma ohledně přímé? úměry mezi větším množstvím cvičení pro větší svalové přírůstky. Pokud máte nějaké téma, které by vás speciálně zajímalo, napište do komentářů, nebo nám zanechte vzkaz na sociálních sítích.

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE