x

JAKÝ TRÉNINK KDYŽ NEMŮŽU PŘIBRAT ?

richard
-

Občas to prostě nejde. Můžete se snažit sebevíc, držet si dobrou náladu, obklopovat se správnými lidmi, vyhýbat se stresovým situacím, ale i na vás dojde. Každý máme jednou za čas špatný den, nebo špatné období, zdánlivě nic se nám nedaří, třikrát za den do něčeho narazíme, všechno nám padá z rukou a nemáme náladu. Náš psychický stav je tak znatelně poznamenaný, jsme podráždění a náchylnější na vnější vlivy.

Jaký má vliv psychika na posilování?

Jako vždycky tu máme dva úhly pohledu. Pokud vás vytočí mladá, nespravedlivě seřve šéf, nebo potkáte bývalou s vaším úhlavním nepřítelem, jste lidově řečeno zdravě nasraní. Vztek může mít krátkodobý pozitivní vliv, ale nepleťme si vztek se zhoršenou psychikou, byť se někdy můžou prolínat.

Zhoršený psychický stav je často vyhnán stresovými situacemi.

A s tím jde ruku v ruce zvýšená produkce stresového hormonu kortizolu? Na co vše má vliv a s čím souvisí?

1) Potlačuje v těle hladinu testosteronu, čímž nepřímo negativně ovlivňuje působí na nabírání svalové hmoty a spalování tuků.

2) Stimuluje žaludeční šťávy, vrozený dlouhodobý stres může vést k překyselení žaludku a následným žaludečním vředům.

3) Věřte nebo ne, má vliv na nutkáni pocitu močit. Když jste nervózní, chodíte často na záchod i když vlastně nepotřebujete.

4) ZVYŠUJE krevní tlak, nárazově a krátkodobě zvládnutelné, při opakovaném a dlouhodobém vystavování stresu velmi nebezpečné.

5) Pokud jste neustále ve stresu, daleko častěji býváte nemocní, protože vám klesá imunita a jste náchylní k onemocněním, současně vám klesá obranyschopnost proti virům a bakteriím všech typů.

6) Hůře využíváte cukr, místo využití pro energii se začíná ve větší množství ukládat do problémových partií a tělo si s ním neví rady.

Psychika je opravdu důležitá. Nepodceňujte její vliv na funkčnost a rozvoj vašeho tělo, hraje daleko větší roli, než jsme ochotni si připustit. Všichni si vybavíte tréninky, když se vám do posilovny vyloženě nechtělo, měli jste špatný den a činky byly těžší než obvykle.

Starejte se o správnou hladinu testosteronu v krvi, držte produkci kortizolu na minimálních hodnotách, vyhýbejte se stresovým situacím, najděte si uklidňující rituál a užívejte si váš trénink. S dobrou náladou a zdravou agresivitou dokážete divy.

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE