x

JAKÉ MNOŽSTVÍ BÍLKOVIN KONZUMOVAT?

rejza
-

JAKÉ MNOŽSTVÍ BÍLKOVIN KONZUMOVAT?

Bílkoviny jsou ve své podstatě základním stavebním kamenem svalové hmoty. To ví bezpochyby každý sportovec a kulturista. Otázkou však je, jak velké množství je nutné konzumovat, abyste své tělo adekvátně rozvíjeli a zároveň si nezpůsobovali žádné zdravotní komplikace, protože i přemíra bílkovin může být škodlivá.

Otázka, na kterou je poměrně těžké odpověď. A právě kvůli tomu je zde spousta světových a vědeckých studií, s pomocí nichž byly stanoveny mantinely, potažmo optimální rozsahy.

MINIMÁLNÍ DENNÍ DÁVKA BÍLKOVIN

I normální člověk, jenž se sportu věnuje pouze okrajově a sporadicky potřebuje dostat do svého těla určitou dávku bílkovin, jíž lze označit za nejmenší možnou, aby nedocházelo k poškozování těla a lidského organismu. Tento parametr byl mnohými odborníky stanoven na hodnotu 0,8g na 1Kg tělesné váhy.

Užívání nižšího množství je výjimečné nebo pouze u dětí.

DENNÍ DÁVKA AKTIVNÍHO KULTURISTY

Pakliže se pravidelně věnujete posilování a sportovní aktivitě, narůstá toto číslo lineárně s vašimi výkony a fyzickou muskulaturou. Chcete-li však svalovou hmotu nejenom přibírat, ale také si ji dlouhodobě udržet, na což mají bílkoviny zásadní vliv, měli byste každodenní dávky držet na hodnotě 1,8 g/Kg.

Siloví sportovci musí toto množství dokonce navýšit na 1,9 až 2,5 g/Kg. To je dle vědeckých studií optimální hranice, při níž je tělo schopno přijímat bílkoviny, které se v rámci tréninku mění na svalovou hmotu a nikterak výrazně nezatěžují tělo.

HRANICE DENNÍ DÁVKY BÍLKOVIN

Nakonec bychom měli zmínit i pomyslný strop, přes nějž není vhodné přecházet. U kulturistů je to mezi 2,5 až 3 g/Kg, kdy jste schopni takové množství zpracovat, nezatěžovat tělo a nevystavovat organismus velké zátěži. To vše v jedné dávce s maximem 50 g. V horším případě totiž dochází k omezenému vstřebávání bílkovin, poškození střev, trávicího ústrojí a hrozí výskyt rakovinotvorného onemocnění.

Bílkoviny ANO, avšak v přiměřené a správné míře.

Tohle je vše psáno pro naturální kulturisty a cvičence, ne pro uživatele anabolických steroidů, tam je to jinak.

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE