x

JAK SI OKAMŽITĚ POMOCT K LEPŠÍ POSTAVĚ?

richard
-

Ne, všem se omlouváme, ale nebudeme zde nabízet anabolika. Dnes si v několika bodech shrneme, jak si nenásilnou formou snadno a rychle pomoct k lepší postavě. Byť se nejedná o žádné převratné objevy, kdo z vás je všechny dodržuje?

Začneme tradičně. Pijte dostatek vody. Všichni víme, že jí máme pít hodně. (tréninkový den přibližně +4,5l) Dodržujeme to, nebo o tom jen víme? Zkuste si minimálně týden hlídat příjem tekutin, možná budete překvapeni.

Vyměňte kvantitu za kvalitu. Nezůstávejte stále u stejných potravin a osvěžte svůj jídelníček. Obejděte farmářské trhy, vyzkoušejte ovčí a kozí produkty, granátové jablko, Goji, houbu Reishi, ořechy, quinou, avokádo, lesní plody a čerstvou zeleninu a spoustu dalších. Stereotyp je nepřítel pokroku.

Kvalitní spánek je od pradávna výsadou králů. Můžete správně cvičit, přijímat dostatek živin, ale pokud nebudete správně regenerovat, veškerá snaha přijde vniveč. Nepodceňujte vliv spánku, spěte dostatečně dlouho a kvalitně. Vyvarujte se každodenním výkyvům a snažte se usínat a vstávat přibližně ve stejnou dobu. Pamatujte, svaly nerostou v posilovně.

Nekonzumujte neustále kuřecí z krabičky. S ohledem na možnosti vyzkoušejte nutričně neuvěřitelně bohatou zvěřinu. Nebojte se ryb, ať již jde o lososa, nebo dietní halibuta, tresku a tilapii.

Omezte pití piva a tvrdého alkoholu. Život je o prioritách a ten kdo není schopný obětovat něco navíc, nemá šanci uspět. Vždycky si dvakrát rozmyslete, jestli se skutečně bez alkoholu při dalších kamarádových narozeninách neobejdete. I když vás to nezabije, ani vás to do rána nezbaví všech poctivě vypracovaných svalů, svou daň si to vždy pečlivě vybere.

Vraťte se k základům a trénujte tvrdě. Nevyhýbejte se základním cvikům, nedělejte nekonečně série o nízké intenzitě. Odměnou za tvrdý silový trénink vám bude skvělá hormonální odezva a nové svalové přírůstky.

Zlepšete svoji inzulinovou citlivost. Vyzkoušejte nízko-sacharidovou stravu doplněnou o pravidelný nasycovací CARB-UP. Po opětovném přidaní sacharidů bude mít vaše tělo daleko větší tendenci nabírat kvalitní hmotu vlivem zlepšené citlivosti na inzulín.

Neseďte doma. Zvlášť pokud je venku hezky. Pobyt a procházka na Slunci vám dodá dostatek vitaminu D, který je klíčový v boji proti prevenci nemocí i při tvorbě mužského hormonu testosteronu.

Vyvarujte se stresu. Téměř nic není pro tělo stejně nebezpečné jako dlouhodobý stres. Zvýšení tlaku, žaludeční problémy, pokles hladiny testosteronu, zvýšená produkce kortizolu, ukládání tuků, zvýšená náchylnost k nemocem, to vše přináší dlouhodobý stres. Pokud jde o práci, změňte jí. Pokud o lidi, nechte je odejít.

Zvyšte hladinu testosteronu. Mezi nejúčinnější “přírodní” stimulanty patří vitamin D, zinek, hořčík, dostatek zdravých tuků, nízko-sacharidová strava, silový trénink a extrakty ze speciálních rostlin.

Pevně doufám, že jednou budou vitamíny a minerály stejně vyzdvihovány jako suplementy. Pokud bych měl 1000 na suplementy měsíčně a měl si vybrat mezi dvojicí hořčík+zinek nebo BCAA+glutamine, vždycky budu volit první možnost. Ze stravy přijímáme naprosté minimum minerálů a vitamínů. Přesto jim však na rozdíl od “mainstreamových” suplementů nevěnujeme dostatečnou pozornost, proč?

Vyzkoušejte si “závodní-přípravu”, i když se na závody nutně nemusíte chystat. Naučte tělo striktnímu režimu, nechte ho zvyknout na pevný řád. Pozdější reakce “naučeného” těla na jakékoliv změny a podněty bude daleko výraznější a lepší (v dobrém slova smyslu).

Inspirujte se, vzdělávejte se, ale nekopírujte. To co platí na jednoho, nemusí platit na druhého. Každý jsme jiní a máme rozdílné pre-dispozice. Nebuďte slepí vůči vlastnímu tělu a nebojte se jít jiným směrem, než vás posílají ostatní. Reakce těla vám nemusí dávat logiku a můžou jít proti mainstreamovým doporučením, nebojte se toho.

A především musíte CHTÍT. Buďte vždycky pozitivně naladění a věřte tomu, co děláte. Můžete dělat všechno správně, ale pokud tomu nebudete věřit, nikdy to nebude fungovat. Naše hlava rozhoduje o našem úspěchu a pokrocích v daleko větší míře, než si uvědomujeme.

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE