x

JAK MÁM CVIČIT BŘICHO, KDYŽ HO CHCI SHODIT?

richard
-

Spousta lidí pokládá tuto otázku a určitě byla spoustě lidem položena.

Znám to také a je to pořád dokola. Odpověď zní: ,,Cvič ho jak chceš, ale neshodíš na něm nic, protože břicho se “dělá v kuchyni”.

Abych to rozebral, můžete břicho “drtit” klidně 5x týdně, zesílí vám, zpevní se vám svaly, ale stále to všechno bude schované pod vrstvou tuku. Břicho, na druhou stranu, ani nijak moc cvičit nemusíte (i tak je dost přetížené), zapojujete ho totiž neustále a pokud cvičíte správně i ostatní partie, tak ho zapojujete i u nich, spolu s dalšími svaly středu těla a hlubokého stabilizačního systému (HSS).

K vytouženému “pekáči buchet” vede cesta přes kvalitní stravu, která je efektivně rozdělena do Vašeho dne v podobě jídelního plánu (k efektivnímu hubnutí je samozřejmě důležitý i cvičební plán, pravidelný trénink a regenerace).

Možná si říkáte, že aby jste dosáhli “sixpacku”, budete se muset strašně omezovat, mít neustále hlad atd.. Není to úplně tak, někdo bude dokonce jíst více, než když neměl jídelníček a bude hubnout, jelikož většina lidí jí méně (hlavně nezdravé stravy) než by měla a pak tloustnou…(viz. můj starší článek “Chceš zhubnout? Nežer!”)

Když máte vyřešen jídelníček a trénink, začnete hubnout (možná dříve, možná později, každý je jiný a má jinak rychlý (zpomalený) metabolismus a další tělesné funkce), ALE! Nečekejte, že hned budete hubnout v oblasti břicha, v tomto vás zklamu, ale tuková tkáň z břicha jde dolů většinou až naposled.

Je tomu tak, protože NELZE HUBNOUT LOKÁLNĚ…

Když se na tuto problematiku podíváme logicky, tak přijmeme potravu, ta se vám v ústech, žaludku a střevech natráví a poté se z části v žaludku a ve střevech (žaludek i střeva jsou v dutině břišní) z potravy získané živiny (bílkoviny, tuky, sacharidy a různé další pro tělo potřebné látky, vitamíny a minerály) vstřebávají do organismu. “Přebytečné” nebo naopak “nedostatkové” živiny se začnou ukládat v podobě tuků na břicho (je nejblíže), poté už je to dost individuální, někomu se tuk dále ukládá více na zadek a stehna, někomu zase na hrudník a obecně vršek těla… Podstatné je, že to začíná u břicha (to je u všech stejné).

Při hubnutí je to přesně naopak, tam, kde se tuk ukládal naposledy (ruce, obličej, lýtka), teď bude “slézat” jako první, až se postupem času dostane i na tuk na břichu.

Doufám, že jsem vás tímto popisem, jak hubnutí funguje, neodradil od vysněného plochého břicha, ba naopak, navedl vás na správnou cestu. Chce to jen změnit režim, začít jíst zdravě (když si nevíte sami rady nechat si sestavit jídelní plán od někoho kdo tomu rozumí), správně a efektivně se hýbat (tréninkový plán) a hlavně být trpělivý a vytrvalý…

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE