x

HUBNETE V KUCHYNI NE V POSILOVNĚ !

richard
-

Pokud bych dostal za úkol vybrat nejšílenější širokou veřejností uznávané dogma kolem fitness průmyslu, bylo by to rozšířené tvrzení, že přebytečných kil se nejúčinněji a nejrychleji zbavíme běháním a cvičením. Údajně totiž při dlouhotrvající aerobní aktivitě spálíme tolik energie, že na jídelníčku nezáleží.

Kde tenhle “světonázor” vznikl?

Někde se objevil a pevně zakořenil. Hraje do karet všem. Vlastně skoro všem. Všem kromě každého individuálně z nás. Obrovské potravinové řetězce fast-food typu netrpí odlivem zákazníků, protože přece jídelníček nerozhoduje. Fitness centra jsou čím dal plnější, protože cvičením a běháním na páse přece hubneme. Zní to růžově, že?

Neodsuzuji běhání jako takové.

Na fyzickou kondici, pročištění hlavy a dobrý pocit určitě funguje, žádným výrazným elementem ve hře s tuky ovšem není. Všimněte si drtivé většiny dívek, které se snaží zhubnout běháním. Zkouší to, zkouší to a po pár týdnech neúspěšné snahy si stěžují, že mají prostě špatný metabolismus, genetiku, sousedy a v mládí je musela zakrýt čarodějnice. Když se jich zeptáte na stravu, zatváří se velmi hrdě a mají připravenou odpověď. Jím všechno správně. Ráno si dávám ovesnou kaši, dvakrát denně rýži s masem, večer se zeleninou, přes den ovoce a občas ZDRAVOU sušenku. Občas si dám něco na chuť, ale v časopise jsem četla, že na jídle tolik nezáleží. Bang.

Snaha informovat o cukrech a sacharidech přichází vniveč.

Můj trenér jí ovesnou kaši každé ráno, 4x denně rýži s masem (taky účinnější “spalovače tuku” a blokátory myostatinu) a má krásně tělo s minimem tuku. Jídlo nehraje takovou roli. Mám prostě špatnou genetiku, přidám 2-3x týdně běhání a ono to půjde. Au.

Uvědomte si. Hubnete v kuchyni, nikoliv v posilovně.

Nadměrné pocení a dvojité dávky spalovačů tuků nemají ani poloviční vliv, jako vhodně nastavený stravovací režim, znalost vlastního těla a jeho reakcí. Stejně jako suplementy (dostupné v prodejnách) představují při nabírání svalové hmoty DOPLNĚK, tak na stejném principu funguje CVIČENÍ pro vypořádání se s přebytečnými kily. Základ bude vždycky v jídle. Pokud budete tvrdošíjně stát na své sacharidové snídani, pěstovat si rezistenci na inzulín a snažit se to dohnat na běžícím páse, nemůžete být úspěšní. Budete oplácaní, poté napůl zlomení sáhnete po nedovolených doplňcích.

Ať už vám tvrdí kdokoliv cokoliv, tělo neoklamete. Pro svoje cíle musíte vždycky něco obětovat. A když jde o tuky, v první řadě vás musí zajímat lednice, následně až posilovna. Neznamená to věčné sbohem pizze, chutným hambáčům a tataráku. Musíte poznat vlastní tělo, naučit ho lépe pracovat a časovat příjem energie, správným stravovacím návykům a pak sami poznáte, kdy je vhodná příležitost pro chvilkové polevení.

Posilování je úžasné. Všechny nás spojuje a jsme tu kvůli němu. Má skvělý vliv na zdravotní stav, psychický stav, formování postavy a společenský status. V dnešním tématu však hraje daleko menší roli, než je nám podsouváno.

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE