x

DŘEPY NIČÍ KOLENA

richard
-

Nedělejte dřepy, zničíte si kolena! Když už dřepovat, tak poloviční dřepy! Hluboké dřepy jsou nezdravé! Dřepy s větší než vlastní váhou vás budou stát zdraví! Nepřipomíná vám to něco?

Není to tak dávno, co spousta “pseudo-studovaných” odborníků na vše a hlavně na super zdravý životní styl odsuzovala hluboké dřepy. Údajně mají špatný vliv na klouby, způsobují bolesti kolen a nepřináší žádnou přidanou hodnotu. Dnes už díky potvrzení nejrůznějších studií, vlivem selského rozumu i osobních zkušeností, dřepy opět stojí na pomyslném vrcholu a sklízí zaslouženou chválu.

Všichni se rádi chlubíme výkony na bench-pressu, ukazujeme na sociálních sítích svoje našlehané bicepsy v ohrnutých oděvech, ale jak dojde řeč na dřepy, tak je každý po operaci a nemůže. Proč? Nevoní nám dřina?

Těžko si kromě přímé konkurence mrtvého tahu představit komplexnější cvik, než je právě správně provedený dřep. Zapojujeme při něm velké množství menších i větších svalových vláken a tělo dostává stimul pro maximální hormonální odezvu. Pořád nám to nestačí?

Ale já slyšel, že dřep je zdraví škodlivý!! Ani tohle není pravda, kromě komplexního posílení všech zapojených vláken má dřep logicky největší vliv na dolní končetiny. Ze své zkušenosti mohu dřep jen doporučit i jako pozdější součást rehabilitace po operaci kolene. Rok po operaci (přetržený meniskus + přetržené vazy) jsem se mu vyhýbal a bolest kolena pořád cítil. Od té doby, co jsem začal pořádně dřepovat (dvojnásobek BW +), tak kolena drží daleko líp. Jak je to možné? Nová svalová vlákna pomáhají suplovat funkci vazů a pojiv a zacelí celý kolenní kloub jako silnější a pevnější.

Dalšími výhodami hlubokého dřepu jsou vliv na mobilitu kotníků, zesílení vašich kyčlí a hýždí a zvednutí vašeho celkového silového statusu. Dřepy vždy budou největším pomocníkem v cestě za hlubokými, silnými a objemnými stehny.

Zkuste doma při sledování televize strávit alespoň několik minut, později desítek minut, v pozici ve dřepu. V Asii běžná praxe, u nás takřka španělská vesnice. Poloha ve dřepu má mimochodem velmi příznivý vliv na prevenci proti hemeroidům a potíže ze střevy. Zvyknete si a budete se cítit lépe.

Proč nedělat poloviční dřepy? Pokud má něco špatný vliv na kolena, jsou to poloviční dřepy. V podstatě celý pohyb koleny brzdíte a od kolen se odrážíte. Nemáte pocit, že kompletní pohyb je pro vaše tělo zdravější a přirozenější?

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE