x

5 RAD, JAK BÝT CO NEJLEPŠÍM SPARINGEM

richard
-

Ne nadarmo se říká, že přítomnost sparinga dokáže velmi pozitivně ovlivnit celý váš trénink. Zvlášť v případě, že dosahujete podobných výsledků a dokážete se navzájem vybičovat k lepším výkonům. 

Dnes se podíváme na 5 základních rad, jak být dobrým sparingem. Člověk si řekne, vždyť na tom není nic těžkého. Divili byste se. A každý z vás, kdo zažil někoho, kdo mu na benchpressu z pozice sparinga likvidoval ramena mi musí dát za pravdu. 

1) Správný sparing musí být vždy stoprocentně koncentrovaný

Úplná koncentrace je u něj stejně nezbytná jako u člověka, který zrovna cvičí. Neměl by koukat po člověku, který na druhé straně posilovny nakládá kotouče. Neměl by kontrolovat instagram a nejnovější lajky. A neměl by ani pozorovat tu atraktivní slečnu, která se zrovna dala do dřepování. Měl by být stoprocentně soustředný na váš výkon. Na internetu můžete najít spoustu zranění, kterým se dalo předejít, pokud by sparing byl pozorný a včas zakročil. 

2) Měl by vás motivovat a být vaším motorem

On musí být ten, kdo vás ujistí, že to zvládnete. Ten který vás donutí, abyste ze sebe vymačkali poslední zbytky sil. Neměl by za vámi jen tak v tichosti stát a tiše si pobrukovat. Ví, kdy je prostor pro srandu a ví, kdy je čas přestat si dělat legraci a začít tvrdě makat. 

3) Měl by tu být pro vás, stejně jako jste tu vy pro něj. Oba stejně zapálení

Oba plni vůle a disciplíny něco dokázat. Jakmile dokončíte sérii jeden, jdete se soustředit na sérii druhého. Neexistuje něco jako, že jeden druhému pomůže a ten si pak jde po svých. Musí tu být rovnováha a vzájemná symbióza. Pokud trénink nepůjde plynule a nebudete se na něj soustředit, výsledky zkrátka nebudou uspokojivé. 

4) Míra dopomoci

Tohle je klíčové. Sparing se do vás musí umět vcítit a poznat, kdy potřebujete na benchpressu ulevit 1-2 kg a kdy to prostě nezvládáte a je potřeba vás dopomoci víc. Jsou lidí, kteří 50 procent práce vykonají za vás a nepřijde jim to vůbec zvláštní. A na druhé straně jsou lidí, kteří vás dřív nechají vykloubit si obě ramena, než seznají za vhodné vám pomoct. 

5)Není důležité jestli pomáháte, ale především JAK pomáháte

Za roky v posilovně jsem viděl mimořádně hodně spotterů především na benchi a spoustu opravdu prapodivných technik dopomoci. Ať už zvláštní úchop, nebo především přitahování činky k sobě, což v podstatě úplně ničí trajektorii pohybu. Správný sparing přesně ví, jak má technika cviku vypadat, a dodržuje předepsaný pohyb. 

Vybírejte sparinga pečlivě, ovlivní to vaše výkony i váš pokrok.

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE