x

3 NEČEKANĚ ZÁZRAČNÁ JÍDLA DO KULTURISTICKÉHO JÍDELNÍČKU

rejza
-

3x denně kuře s rýží. A nebo by to celé mělo vypadat úplně jinak?

Malá nápaditost bodybuilderských jídelníčků je problém. Snášet stále jen suchá jednotvárná kuřata znamená nejen těžko udržitelné psychické strádání. Ochuzuje vás i o svalové přírustky.

JÁTRA

Každý čtyřnohý masožravec sní instinktivně jako první játra a žaludek oběti, protože obsahují vůbec největší množství živin. Některé indiánské kmeny jedly vnitřnosti a steaky odhazovaly psům. Dnešní psí žrádlo je výživově bohatší než kuře nebo šunka, právě kvůli obsahu hovězích jater. Podle TC Luomy mohou být játra tou vůbec nutričně nejkomplexnější potravinou existence, s obsahem vitamínů, který hravě předčí mnohou zeleninu.

Přestože játra v těle zpracovávají odpad, ten se pak neukládá v nich, ale v tukové tkáni zvířat. Proto neuvěřitelně prospěje zařadit je jednou za pár dní, například smažená spolu s brambory.

Než si zvyknete, chuť můžete zlepšit volbou mírnějších drůbežích jater, pokapáním citronovou šťávou nebo kořením.

VÝVAR Z KOSTÍ

Skoro každá kultura někdy naházela klouby, šlachy a kosti zvířat do vody, kterou pak uvařila a vypila. Zbytky prasat, kuřat, kráv nebo ryb tak proměnila v mocný elixír zdraví.

Kromě kostí lze přidat libovolné množství zeleniny, hub, bylinek a koření. Díky nutričnímu matrixu vitamínů, minerálů, enzymů, elektrolytů a kolagenu z kostí vznikne mocná kombinace přírodního multivitamínu, potréninkového nápoje a kloubní výživy v jednom. Obsažené tuky hned pomohou s jejich vstřebáním.

Prolít se horkým vývarem z misky nejvíce prospěje v chladné zimní dny. Kuřecí polévka prokazetelně pomáhá zmírnit příznaky onemocnění horních dýchacích cest. Také podporuje trávení, kvalitu zubů, vlasů a pokožky.

Příprava je snadná a skoro nic nestojí. Do velkého hrnce se studenou vodou naházíte opláchnuté kosti, které vám zbydou třeba z porcování kuřete, nebo jste je rovnou koupili jako maso do polévky. Přidáte trochu jablečného octa, cibuli, mrkev, celer, pár stroužků česneku, petržel, sůl, pepř, bobkový líst… Do polévky můžete dát skoro cokoli. Více bylinek a koření jen zvýší zdravotní účinky vývaru.

Pak nechte lektvar alespoň několik hodin probublávat na mírném ohni. V případě potřeby dolejte horkou vodou. Snažte se udělat polévku tak silnou, že nebudete muset používat umělá dochucovadla.

Na povrchu bude průběžně vznikat pěna. Ta se někdy z chuťových důvodů odstraňuje. Není to nicméně nutné, obsahuje totiž některé živiny.  

Vše můžete spojit s předchozím tipem a přidat do polévky játrové knedlíčky. Získáte doslova nutriční zázrak!

TORTILLA

Skoro každý potřebuje více zeleniny. Vyváží příjem masa a dodá spoustu živých látek, které jej pomohou strávit. Krom vlákniny a vitamínů, které jsou pro budování svalů také zásadní, získáte i trochu kvalitních sacharidů.

Problémem je jenom to, jak do sebe všechnu tu zeleninu nacpat, aniž by se člověku znechutila. A zde přichází tortilla.

Kupte si v obchodě celozrnnou variantu. Pokud si dokáže připravit i vlastní čerstvé těsto, máte bod navíc. Usmažte si malé kousíčky kuřete a zabalte je do tortilly spolu s rajčaty, cibulí, česnekem, kukuřicí, okurkou, fazolemi…

Použijte tvrdý sýr, hořčici nebo i trochu kečupu. Rajčata obsahují lykopen, super-silný antioxidant. Chrání proti srdečním nemocím, osteoporóze, mužské neplodnosti, rakovině prostaty a také před negativními účinky UV záření. Bohužel tělo lykopen neabsorbuje moc dobře, dokud není uvařený. To nakonec dělá z kečupu jeho významný zdroj. Volte kečupy bez cukru.

Nakonec krátce zapečte v troubě.

V játrech získáte extra prospěšný zdroj bílkovin, ve vývaru pravěký elixír zdraví a v tortille originální komplexní jídlo.

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE