x

3 DŮVODY, PROČ VAŠE DIETA NEFUNGUJE

richard
-

Nedaří se vám navzdory držení diety získat kýžené výsledky? Důvody ve skutečnosti nemusí být ani zdaleka tak složité, jak se vám může zdát.

Neexistuje zřejmě nic více frustrujícího, než trávení veškerého volného času v posilovně, přechod na zdravé stravování a přesto žádné, či mizivé výsledky. Jediným skutečným výsledkem bývá nalomená psychika a rozhozená hormonální rovnováha. Člověk má pak pocit, že jeho tělo je vysoce odolné proti všem druhům diety, protože už vyzkoušel naprosto vše.

V kategorii “nespokojeně hubnoucích” můžeme najít dvě skupiny lidí. První, kteří ztrátu hmotnosti prostě a jednoduše nevidí. A druzí, kteří několik kilogramů zhubnou, ale obyčejně je zase naberou zpátky. Ať už se vás týká první nebo druhá možnost, nezoufejte. Příčina je zpravidla prostá.

1. Nevydržíte u diety dostatečně dlouho

Zkusili jste “Dietu X1” a první týdny šlo vše skvěle. Cítili jste se lépe, čísla na váze byla pozitivnější, byl na vás vidět úbytek tuku. Další 2-3 týdny pokrok začínal stagnovat a čísla se zabrzdila. V tu chvíli jste si usmysleli, že “Dieta X1” není pro vás to pravé a přešli jste na “Dietu X2” a pak na “X3” a dokola.

Vše si vyžádá svůj čas. Neexistuje žádný magický proutek (alespoň ne legální”, kterým se mávne a vy dosáhnete dlouhodobých výsledků během pár týdnů. Spalování tuků je někdy opravdu běh na dlouhou trať. Pokud chcete výsledky, musíte vydržet déle, než pár týdnů. Zcela logicky. Může pár týdnů příkladného stravování zcela smazat roky toho nesprávného? Odpověď znáte sami. Vydržte.

2. Jíte … MÁLO

Tohle vás možná překvapí, ale i nedostatek jídla dokáže nadělat pěknou neplechu. Spousta lidí si při sebemenší dietní stagnaci vštěpí do hlavy, že toho zkrátka musí jíst méně. Jakmile snížím počet kalorií, budu hubnout. Nebo ne? A i když jim to krátkodobě přinese drobné výsledky, dlouhodobě to nefunguje. Klíčem je přirozený pozvolný pokrok. Chcete přeci vypadat dobře celý život, nikoliv jeden měsíc v roce. Pokud utnete příjem kalorií příliš drasticky, kromě tuku začnete hubnout i svalovou hmotu.

Zkoušejte, hrajte si s příjmem potravy. Přidávejte, ubírejte a snažte se najít přibližné množství, na kterém budete pozvolna hubnout na váze a neztrácet svalovou hmotu. Rozhodně nelpěte na extra nízkém množství, pokud vám nevyhovuje a nemá výsledky.

3. Držíte dietu příliš dlouho

Pamatujete si vůbec, kdy jste si naposledy dali něco, na co jste měli opravdu chuť? Něco, co vám dieta nedovolí? To, co vám hlava nedovolí a v představách to přetvořila na něco, co vás bude stát celoroční pokrok v jedné porci? Pokud ne, možná i to bude chyba.

Základem pro úspěšnou přeměnu postavy je vyrovnaná psychika. Spousta lidí se domnívá, že si dají do pořádku postavu a hlava se srovná sama. Takhle to nefunguje. Musíte si dát v hlavě povel, že teď je čas držet dietu a omezit nevhodné potraviny. A stejně tak musíte umět na chvíli povolit. Máte výsledky, ale už delší dobu se cítíte bez energie, výplně, jako tělo bez duše. Dopředu naplánovaný “cheat-day” dokáže při vhodném zařazení tělu prospět a naplnit ho energií. A když už se k takovému kroku odhodláte, nelitujte toho. Neobviňujte se, nestresujte se, nevnucujte si pocit, že zítra budete o 3 kila těžší. Nebudete.

zdroj: bodybuilding.com

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE