x

10 RAD PRO ZAČÁTEČNÍKY

richard
-

Jste nadšení, plní odhodlání a stojíte na začátku cesty za svými cíli. Pevná vůle hory přenáší, přesto je však důležité znát opěrné body. Zde naleznete 10 užitečných rad, které vám pomůžou jít správným směrem.

1. NE-přetrénovat se. Pokud jste se pro “fitness lifestyle” rozhodli dnes, před týdnem, před měsícem, patrně byste v posilovně nejradši i spali. Nechce se vám být doma. Nechce se vám kalit. Chcete být lepší a urychlit pokrok. Pokud tělo není zvyklé na zátěž, nevyčerpejte všechny zbraně. Vyzkoušejte 1+1 – 2+1, 2+1 – 2+1. Více cvičení -> více svalů není přímou úměrou, regenerujte.

2. NE-přežírat se. Co nemáte, nemůžete “DOJÍST”. Dá se říct, že tělo funguje v cyklech, nikoliv jako bezedné úložiště hmoty a živin. Znamená 800 g masa denně dvojnásobné svalové přírůstky na úkor 400 g masa denně? Nikoliv. Tělo má svoje limity a živiny využívá do určitého množství. Pak už ho zanášíte a výsledky budou kontraproduktivní. Nechte si poradit.

3. NE-buďte otrokem sacharidů. Sacharidy mají úžasnou moc. Při vhodném použití dokážou naše svaly krásně naplnit a dodat jim tvar. Velmi lehko se na nich ovšem tvoří závislost. Budíte se hladoví, musíte jíst každou hodinu a neustále honíte “deficity”, které vám předkládá tělo. Použití není individuální. Naučte se s nimi zacházet a zjistěte, kdy je vaše tělo potřebuje a kdy NE.

4. NE-podceňujte regeneraci. Strava, cvičení a regenerace budou vždycky tři základní opěrné body. Nejde mít poctivý tvrdý trénink, příkladně jíst, trávit 4 dny v týdnů v klubech a očekávat výsledky. Svaly nerostou v posilovně, ale při odpočinku. V posilovně pouze vytváříme podmínky, na které tělo nutíme se adaptovat. Dejte tělu režim.

5. NE-přeceňujte doplňky. Doplňky stravy budou vždycky pouze DOPLŇKEM, nikoliv základem. Pokud máte v pořádku hlavní body, přidají vám. Pokud špatně jíte a bojíte se základních cviků, rozhodně nespoléhejte v boji s tělesným tukem na BCAA a spalovače.

6. Řekněte NE overthinkingu. A co když se najím až za hodinku? A co když jsem si zapomněl protein? A co když si dám s přítelkyni dvě čísla místo jednoho? Dýchejte zhluboka. Nepřemýšlejte nad vším daleko více, než je nutné. Daleko větším nepřítelem je neustálé vytváření “virtuálních” stresových situací v hlavě, kvůli kterým pak produkujeme více kortizolu. Čistá mysl je pilíř úspěchu.

7. NE-utíkat před základy. Ano, předkopávání a dřepy na stroji jsou daleko příjemnější, než dřepování s volnou váhou. Ano, správná technika mrtvého tahu není nejjednodušší. Nikdy to nebude o té nejsnadnější cestě. Pro hmatatelné výsledky neexistují zkratky.

8. NE-bojte se první stagnace a diety. Existuje spoustu cest a variant, které můžete změnit pro lepší výsledky. Jednou se za tři měsíce posunete o úplné minimum, příště o velký kus kupředu. První stagnace neznamená vyčerpání naturálního maxima.

9. NE-následujte slepě ostatní. Jste jedineční. Nikdo nemá úplně stejné předpoklady a tělo jako vy. Podle toho ke všemu přistupujte. Neexistuje obecně správný jídelníček, tréninkový plán ani správné množství sacharidů. Pokud budete jíst jako Ronnie Coleman, nebudete jako Ronnie Coleman. Ve cvičení a kulturistice je spousta proměnných. Inspirujte se, ale vždycky se řiďte signály svého těla.

10. NE-vzdávejte se. Vždycky to nepůjde lehce. Vždycky vám nebudou všichni tleskat. Setkáte se s nevolí i překážkami. Když budete opravdu chtít, cesta se stane cílem a vy budete spokojení. Hlava je alfou a omegou našeho úspěchu, nic jiného. Není to genetika ani finanční možnosti, hlava.

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE