x

10 potravin které zlepší váš zdravotní stav

richard
-

Už tak nějak víme, co můžeme považovat za nejlepší potraviny pro kulturistu. Ale uvědomujeme si, které potraviny nám pomůžou zlepšit náš zdravotní stav? Dnes se podíváme na 10 z nich.

Ryby – Žádné překvapení. Ať už jde o vysokých obsah omega mastných kyselin, selen, vitamín D, ryby mají spoustu benefitů. Redukují nebezpečí srdečních chorob a další onemocnění zhruba o 25 procent.

Zelenina všech barev – Nejíme pouze žaludkem, ale i nosem a očima. A máloco se chuťově vyrovná čerstvé zelenině, pokud víte kde jí sehnat. Měňte, kombinujte, nezůstávejte pouze u jednoho druhu. Nebraňte se ani zelí, paprice, řepce a dalším druhům zeleniny.

Banány – Banány jsou jedním z nejlepších zdrojů draslíku, což je minerál zodpovědný za správné hodnoty krevního tlaku a funkci srdce. Banán obsahuje zhruba 0,5g draslíku a 1g sodíku, což z něj dělá ideální variantu pro svačinu. Draslík kromě krevního tlaku pomáhá i proti řídnutí kostí. 

Avokádo – Pokud se bavíme o skutečně zdravých potravinách, avokádo nesmí chybět. Snižuje špatný cholesterol a naopak zvyšuje hodnoty toho dobrého. Kromě toho pomáhá tělu absorbovat vitamíny prospěšné pro srdce. 

Brokolice – Podle studie USDAS obsahuje zhruba 30g brokolice stejné množství vitamínu C jako pomeranč a stejné množství vápníku jako sklenice mléka. Kromě toho je skvělým zdroje vlákniny, má příznivý vliv na tvorbu testosteronu a látky prospěšné životně důležitým orgánům.

Rajčata – Bohatá na vitamín C, bohatá na vitamín A, obsahují draslík, a zhruba 10 procent doporučené denní dávky železa. Kromě vitamínů obsahují i celou řadu antioxidantů. 10 rajčat týdně o mužů údajně snižuje nebezpečí rakoviny prostaty o 45 procent.

Lesní plody – Chutnají skvěle, mají velké množství antioxidantů a látek proti civilizačním onemocněním a chorobám. Rovněž vám pomůžou se ve starším věku vyvarovat poklesu kognitivních funkcí.

Olivový olej – Snižuje špatný cholesterol, chrání srdce, působí jako prevence proti rakovině, pomáhá funkci mozku, chutná dobře. Musím psát ještě něco?

Česnek – I když vás asi nepotěší vůně, která se vám po česneku line z úst, jeho zdravotní benefity to s přehledem trumfnou. Snižuje možnost infarktu a mrtvice, chrání srdce, pomáhá s lepší vstřebatelností železa a zinku. Navíc chrání před vznikem karcinogenních látek v těle.

Červené víno – A jak jinak skončit, než u skleničky. Červené víno chrání před vznikem kardiovaskulárním onemocnění, snižuje pravděpodobnost zástavy srdce. Neberte to jako pokyn pít červené víno místo vody, ale pokud si dáte skleničku ob den-ob dva dny, jenom si tím pomůžete.

Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.
ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE